
Fotó: Mia Baté I Visualfair
Éppen ezért kiemelkedően fontos, hogy az oldalaid tükrözzék a személyiségedet, hitelesek legyenek és bizalmat ébresszenek az emberekben. Ha jól tudod közvetíteni a küldetésedet, a céljaidat, a márkád mögött lévő gondolatokat és miérteket, emellett pedig élményt is tudsz nekik adni, nyert ügyed van. Azonban sajnos sokan azt hiszik, hogy ehhez jól jön pár kamu like és követő, hiszen kinek ártanak ezzel, a nagy számok meg szépen mutatnak. Ha te nem ezt a vonalat erősíted, mert egyedi, őszinte, hiteles kommunikációt szeretnél és egy igazi közösséget, akik aktívak és örülnek az új tartalmaidnak, akkor a következőket érdemes megfogadnod:
1. Szokj le a számok hajkurászásáról!
Nem az a lényeg, hogy hány követőd van, hanem az, hogy abból mennyi aktív az oldaladon. Ha mindenáron a számok érdekelnek, akkor nézd meg az egyes profilok elköteleződési rátáját (engagement rate). Ezt például ide kattintva tudod megtenni. Csupán meg kell adnod az adott profil nevét és ütnöd egy entert, az oldal pedig máris kiszámolja neked, hogy hány százalékos ez a ráta az ő esetében. A 10% feletti rátától már járhatsz örömtáncot, mert az egy klassz közösség kezdete, de ha már van egy kicsit komolyabb követőtáborod, az 5% is szép teljesítmény. A többszázezres, egyébként népszerű oldalak többnyire 5% alatti számokkal büszkélkedhetnek csupán.

- @hedinke 16,03%
- @bollaviktoria 9,43%
- @hosszukatinka 6%
- @kaszatibi 4,61%
- @fiftypairsofshoes 3,13%
- @garyvee 2,26%
2. Soha ne használd a ki-bekövetős módszert!

Fotókredit: www_slon_pics
3. Ne jelölj be több ezer profilt csak azért, hogy nagyrésze visszakövessen és jól mutassanak a számaid!
4. Követővásárlás, likeszerzés - na ne már!
Sokkal értékesebb egy pici, de aktív közösség, mint egy milliós követőtábor, amiből lehet, hogy éppen az értékes emberek nem is látják a posztjaidat.
5. Találd meg az egyediségedet, soha ne másolj!
Az egyik ismerősömmel nemrégiben esett meg, hogy nagyon csúnyán ellopták az összes ötletét és egy az egyben lemásolták. Hónapok munkáját, amit ő kikísérletezett, kitapasztalt, megalkotott (leginkább éjszakákba nyúlóan, ugyanis főállása is van mellé), valaki csak úgy egyszerűen fogta és azt mondta, hogy ez az övé. Ha megkérdezed tőle, akkor pedig azt fogja mondani, hogy ő csak inspirálódik. Nagyon vékony jég ez, nehezen elkülöníthető, hogy mikor van szó inspirálódásról és mikor lesz másolás belőle, de amikor a te termékedet használja a fotóján, amit tőled szerzett, az már gyanús, nem? Szóval a lényeg, hogy soha ne másold le a másikat! Ha meg is tetszik egy üzleti terv, egy termék, amivel te is szívesen foglalkoznál, találd meg benne a saját hangod és találj ki olyanokat, amiket a másik nem. Csináld meg még jobban! Legyen egy egészséges versengés, ami arra ösztönöz titeket, hogy egyre jobbak legyetek és folyamatosan fejlesszetek. Ennek rengeteg pozitív hatása lehet a vállalkozásodra nézve, de a másolással épp az ellenkezőjét éred el, ha kiderül.
Ninja-tipp: Mielőtt ilyenre vetemednél, olvasd el Austin Kleon Lopj úgy, mint egy művész című könyvét!
Forrás: Pinterest
A legfontosabb, hogy mindig legyél őszinte, add hozzá a személyiségedet és találd meg a saját egyéniségedet az alkotói folyamatban. Szükség van Facebook oldalra és Instagramra, de semmi értelme, ha nem élvezed és nyűg számodra az egész. Ez előbb-utóbb meg fog látszani a posztjaidon is. Konzultációim során az egyik legfontosabb kérdés, amit megkérdezek az ügyfeleimtől, hogy melyik csatornát élvezik? Melyiket csinálják szívesen, amiben örömüket is lelik? Mert akkor abba kell energiát fektetni, annak tényleg lesz pozitív hozadéka és hitelesebb lesz a tartalom is rajta. Rengeteg marketingeszköz létezik, illetve sokan vannak, akik szívesen leveszik ezt a terhet a válladról, így nem muszáj valami olyannal foglalkoznod, ami cseppet sem esik jól. Olyan szép az élet, élvezzük hát! :)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.