A leggázabb követőszerzési technikák
5 lépésben a félrevezető marketing ellen
Tudom, hogy baromi nehéz manapság elhinni, hogy organikusan is tud nőni a márkád, pedig ez nem bullshit! Tényleg működik. Biztos sokan szeretnék eladni neked, hogy fixen havi 1000 követőt hoznak számodra és mind full releváns lesz, de én arra bíztatlak, hogy ne dőlj be nekik. Sokkal fontosabb, hogy egy olyan közösséged legyen, akikre mindig tudsz számítani. Ők azok, akik ha kijön egy új termék, azonnal szeretnék tesztelni, ha rendezvényt szervezel, megtöltik, ha könyved jelenik meg, rohannak megvenni és az őszinte visszajelzéseikre mindig számíthatsz. Érzed, mekkora előnye van annak, ha valaki azért követ be, mert tényleg tetszik neki a márkád és szimpatikus számára, amit csinálsz?
img_3053_copy.jpg
Fotó: Mia Baté I Visualfair

Éppen ezért kiemelkedően fontos, hogy az oldalaid tükrözzék a személyiségedet, hitelesek legyenek és bizalmat ébresszenek az emberekben. Ha jól tudod közvetíteni a küldetésedet, a céljaidat, a márkád mögött lévő gondolatokat és miérteket, emellett pedig élményt is tudsz nekik adni, nyert ügyed van. Azonban sajnos sokan azt hiszik, hogy ehhez jól jön pár kamu like és követő, hiszen kinek ártanak ezzel, a nagy számok meg szépen mutatnak. Ha te nem ezt a vonalat erősíted, mert egyedi, őszinte, hiteles kommunikációt szeretnél és egy igazi közösséget, akik aktívak és örülnek az új tartalmaidnak, akkor a következőket érdemes megfogadnod:

1. Szokj le a számok hajkurászásáról!

Nem az a lényeg, hogy hány követőd van, hanem az, hogy abból mennyi aktív az oldaladon. Ha mindenáron a számok érdekelnek, akkor nézd meg az egyes profilok elköteleződési rátáját (engagement rate). Ezt például ide kattintva tudod megtenni. Csupán meg kell adnod az adott profil nevét és ütnöd egy entert, az oldal pedig máris kiszámolja neked, hogy hány százalékos ez a ráta az ő esetében. A 10% feletti rátától már járhatsz örömtáncot, mert az egy klassz közösség kezdete, de ha már van egy kicsit komolyabb követőtáborod, az 5% is szép teljesítmény. A többszázezres, egyébként népszerű oldalak többnyire 5% alatti számokkal büszkélkedhetnek csupán.

elkotelezodesirata.png
Ninja-tipp: Ide bárkinek a nevét beírhatod! Használd arra, hogy lecsekkold az influencereket, akikkel szeretnél együtt dolgozni instán. Így egy lépéssel közelebb kerülhetsz ahhoz, hogy kiderítsd, mennyire aktív a követőtáboruk, mennyire tud hatni rájuk az illető. (De kipróbálhatod a versenytársaiddal is, hogy egy kicsit megnyugodjon a lelkivilágod, hogy nem a tízezres követőtábor a lényeg.) Nekem például jelenleg kicsit több, mint 1000 követőm van és 10,38%-os rátám. (Kb. 3 hónapja 500 követőnél 12% volt, amikor nagyon aktívan instáztam, majd leálltam egy kicsit, viszont az oldal akkor is nőtt folyamatosan. Egy hónappal ezelőtt 900 követőnél 9,84% volt a rátám, majd elkezdtem megint aktív lenni és így ismét 10% fölé ment.)
Összehasonlításként néhány influencer elköteleződési rátája:
  • @hedinke 16,03%
  • @bollaviktoria 9,43%
  • @hosszukatinka 6%
  • @kaszatibi 4,61%
  • @fiftypairsofshoes 3,13%
  • @garyvee 2,26%
Ez lefordítva annyit jelent, hogy nem az számít, hogy hány követőd van, hanem hogy meg tudod-e őket szólítani, meg tudod-e őket mozgatni. Tehát a lényeg: ne görcsölj a számokon! Élvezd a folyamatot, szeresd, amit csinálsz, adj értéket és megtalálnak a megfelelő emberek.

2. Soha ne használd a ki-bekövetős módszert!

Biztos te is belefutottál már abba, hogy több felhasználó is azzal játszadozik, hogy egyik nap bekövet, aztán másnap ismét jön tőle az értesítés, hogy megint bekövetett. Harmadnap újra, és ezt addig játsza, amíg vissza nem követed, aztán jól kikövet, te pedig ott maradsz a táborában.

Ha a felhasználók oldaláról nézem, ez semennyire nem bizalomépítő, sőt, inkább romboló. Rettentően idegesítő dolog, engem pedig kifejezetten dühít is. Te mit gondolnál egy ilyen márkáról, aki csak azért követ be, hogy visszakövesd?

Ha a márka oldaláról vizsgálom, még kevesebb értelme van. Ha észreveszi a felhasználó a “cselt”, nem csak kikövet, hanem töröl is téged a megbízható márkák listájáról. Ez a célod vagy a közösségépítés?
office-2539844_1280.jpg
Fotókredit: www_slon_pics

3. Ne jelölj be több ezer profilt csak azért, hogy nagyrésze visszakövessen és jól mutassanak a számaid!

Már megint a számok... Persze, ha elég nagy számú profilra lősz, akkor rengeteg új követőd lesz, de ezek nagyrésze ismét olyan lesz, akik csak jófejségből követtek vissza. Belőlük vajon tényleg lesz egyszer ügyfél vagy vásárló? Persze nem elképzelhetetlen, hogy igen, de ehhez nagyon ütős tartalom és sok törődés kell. Plusz azt borítékolhatod, hogy nagyrészük hamarosan úgyis kikövet, ha rájön, hogy csak ezért követted be és nem is annyira releváns neki a tartalmad. Amikor olyan accountokat látsz, akiknek jóval kevesebb követőjük van, mint amennyit ők követnek, akkor kezdj el gyanakodni, hogy ő mindenkit bekövetett csak azért, hogy visszakövessék. Ha semmiképpen nem tudlak meggyőzni arról, hogy nem ezek a számok fontosak, akkor arra hívnám fel a figyelmed, hogy összességében így még rosszabbul mutatnak a számaid.

4. Követővásárlás, likeszerzés - na ne már!

Ehhez jellemzően külső alkalmazásokat használnak, amit egyáltalán nem szeret az Instagram, így büntethet is téged érte akár több napos kizárással, de ha ezt nem is vesszük figyelembe, továbbra is fennáll annak a veszélye, hogy megtéveszted az embereket. Lehet, hogy jól mutat, hogy ennyi követőd van és talán új emberek is bekövetnek azért, mert ezt látják, de hosszú távon nem mész vele semmire.
Sokkal értékesebb egy pici, de aktív közösség, mint egy milliós követőtábor, amiből lehet, hogy éppen az értékes emberek nem is látják a posztjaidat.

Érdekesség: Már a Gazdasági Versenyhivatal is vizsgálódik ebben az ügyben, kifejezetten Mága Zoltán esetében kérdőjeleződött meg, hogy mennyire hiteles ez a hatalmas Facebook követőtábor, mivel gyanúsan gyorsan nőtt a követők száma egyik napról a másikra, ráadásul pakisztáni, indiai és bangladesi rajongókkal. Ha valóban vásárolt like-okról van szó, akkor ez a fogyasztók megtévesztése. Forrás 1, Forrás 2

Egy másik módja a like és kommentszerzésnek az engagement group használata. Vannak olyan csoportok, amik kifejezetten azért jöttek létre, hogy a tagjai támogassák egymást azzal, hogy az oda belinkelt posztokat megrohamozzák, hogy az algoritmus azt higgye, hogy ez egy szupernépszerű poszt, ezért előrébb kell sorolnia és még több embernek megmutatnia. Azzal nem lenne semmi gond alapból, hogy szeretnéd, ha népszerűbb lenne a posztod, de én ezt megint becsapásnak érzem, te nem? Saját magadat is becsapod vele, mert képtelen leszel követni, hogy hány ember jött organikusan, melyik posztod tetszett jobban az embereknek, és sosem tudod meg, hogy melyik váltott volna ki valóban megdöbbentő hatást. Ráadásul nem elég a sok like és komment, a tartalmadnak nagyon ütősnek kell lennie ahhoz, hogy egy ilyen akció be tudja indítani a folyamatot. 

Ninja-tipp: Ha azt látod, hogy egy felhasználónak irreálisan kevés képe van és azok sem annyira brutál jók, viszont több ezer követője van, akkor borítékolhatod, hogy robotok segítettek neki a követőszerzésben. Ha social media szolgáltatást szeretne neked eladni, óvakodj tőle!

5. Találd meg az egyediségedet, soha ne másolj!

Az egyik ismerősömmel nemrégiben esett meg, hogy nagyon csúnyán ellopták az összes ötletét és egy az egyben lemásolták. Hónapok munkáját, amit ő kikísérletezett, kitapasztalt, megalkotott (leginkább éjszakákba nyúlóan, ugyanis főállása is van mellé), valaki csak úgy egyszerűen fogta és azt mondta, hogy ez az övé. Ha megkérdezed tőle, akkor pedig azt fogja mondani, hogy ő csak inspirálódik. Nagyon vékony jég ez, nehezen elkülöníthető, hogy mikor van szó inspirálódásról és mikor lesz másolás belőle, de amikor a te termékedet használja a fotóján, amit tőled szerzett, az már gyanús, nem? Szóval a lényeg, hogy soha ne másold le a másikat! Ha meg is tetszik egy üzleti terv, egy termék, amivel te is szívesen foglalkoznál, találd meg benne a saját hangod és találj ki olyanokat, amiket a másik nem. Csináld meg még jobban! Legyen egy egészséges versengés, ami arra ösztönöz titeket, hogy egyre jobbak legyetek és folyamatosan fejlesszetek. Ennek rengeteg pozitív hatása lehet a vállalkozásodra nézve, de a másolással épp az ellenkezőjét éred el, ha kiderül.

Ninja-tipp: Mielőtt ilyenre vetemednél, olvasd el Austin Kleon Lopj úgy, mint egy művész című könyvét! 

 

be_unique.jpg

Forrás: Pinterest

A legfontosabb, hogy mindig legyél őszinte, add hozzá a személyiségedet és találd meg a saját egyéniségedet az alkotói folyamatban. Szükség van Facebook oldalra és Instagramra, de semmi értelme, ha nem élvezed és nyűg számodra az egész. Ez előbb-utóbb meg fog látszani a posztjaidon is. Konzultációim során az egyik legfontosabb kérdés, amit megkérdezek az ügyfeleimtől, hogy melyik csatornát élvezik? Melyiket csinálják szívesen, amiben örömüket is lelik? Mert akkor abba kell energiát fektetni, annak tényleg lesz pozitív hozadéka és hitelesebb lesz a tartalom is rajta. Rengeteg marketingeszköz létezik, illetve sokan vannak, akik szívesen leveszik ezt a terhet a válladról, így nem muszáj valami olyannal foglalkoznod, ami cseppet sem esik jól. Olyan szép az élet, élvezzük hát! :)


A bejegyzés trackback címe:

https://socialightsecrets.blog.hu/api/trackback/id/tr4814163761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása